Tip na běžeckou trasu – část I. Praha, trasa 2

Do textu

Bydlení v centru města jsem vyměnila za periferii.
Dojíždění za zábavou jsem vykompenzovala blízkostí přírody (Modřanská rokle za barákem) a ideálními terény pro běžecký trénink.

Vybrala jsem trasy, které s pravidelností střídám. Trailovou s kopečky a asfaltovou rovinatou.
Start obou tras je na zastávce Nádraží Modřany, kam se dá dojet jak tramvají, tak vlakem nebo autem.

Nádraží Modřany – Zbraslav – Točná – Modřanská rokle – Nádraží Modřany

14,5 km/360 m – terén

Ze zastávky Nádraží Modřany začínáme po cyklostezce. Prvních 3,8 km je po rovně, podél řeky, ideální pro zahřátí. Pod mostem do Zbraslavi se otáčíme
o 180 %, hledáme žlutou značku a po cca 400 m začínáme stoupat.

Podél vilek je to hodně prudce do kopce, přeběhneme hlavní silnici a přes louku pokračujeme dál do lesa po naučné trase Keltská stezka. Cesta se vlní mezi stromy a po 2 km se otvírají krásné výhledy na údolí.

Pak je to ještě kousek (0,5 km) a jsme na vrcholku Šance. Následuje zábavný seběh, pořád po žluté na Točnou. Tam se napojíme na zelenou značku směrem na kopec Čihadlo.

Probíháme bývalým vojenským prostorem, kde nás může překvapit trocha adrenalinu. V napolo rozpadlých betonových ruinách se občas prohánějí vyznavači painballu. Žádný strach, svůj prostor hlídají dobře a spatří-li civila, přestanou s palbou.

Pokračujeme dále pořád po zelené, kolem letiště na Točné, vbíháme do Modřanské rokle a pokračujeme dále až k osadě Na Beránku. Pak je to kousek po silnici, prokličkujeme sídlištěm a sbíháme dolů do Modřanské rokle.

Otáčíme se doleva a po modré značce pomalu klesáme zpátky do Modřan. Pořád sledujeme modrou a ta nás skrz tuto Pražskou čtvrť dovede až zpátky na místo startu – nádraží Modřany.

A kdy vyběhnout? Brzy ráno, ještě předtím, než se někdy příliš úzká stezka zaplní cyklisty dojíždějícími do centra za prací, pozdě večer nebo za špatného počasí,
to je téměř jistota, že tam potkáte jen skalní vyznavače fyzických aktivit.